Support & Consulting Services

Support & Consulting Services



Trainingen Services

Training Services SITRAIN



Digital Services

Digital Services




Spare Parts Services

Spare Parts Services



Service Level Agreement

Service Level Agreements



Industry Services

Industry Services informatie




Repair Services

Repair Services



Field & Maintenance Services

Field & Maintenance Services



Retrofit & Modernization Services

Retrofit & Modernization Services




Om uw concurrentievermogen op peil te houden, verdienen uw installaties continu aandacht. Deskundig beheer is daarbij cruciaal. Het is de sleutel tot maximale beschikbaarheid, efficiëntie, productiviteit en optimale flexibiliteit. Door middel van een serviceovereenkomst ontvangt u 24/7 Siemens expertise. Een serviceovereenkomst is geheel vrij naar keuze samen te stellen uit verschillende componenten.

Interesse in een serviceovereenkomst? Klik hier voor meer details.


Snelle, vakkundige ondersteuning bij technische vragen. U kunt bij het aanschaffen van uw producten bij Siemens Industry altijd rekenen op een uitstekende dienstverlening. Hierdoor heeft u zowel voor als na de aankoop goed grip op uw producten.


De onderdelenservices van Siemens Industry zijn wereldwijd verkrijgbaar en zorgen voor een soepele en snelle levering van reserveonderdelen en dus voor een optimale beschikbaarheid van de fabriek. In Nederland worden reserveonderdelen al binnen een paar uur geleverd indien u vooraf afspraken heeft gemaakt hierover. 

Siemens slaat originele reserveonderdelen op in Nederland, Duitsland en op centrale punten in de wereld. Betrouwbare logistieke processen zorgen ervoor dat vervangende componenten zo snel mogelijk hun bestemming bereiken. Bovendien zorgen logistieke experts van Siemens voor inkoop, transport, inklaring, opslag en orderbeheer, planning en beheer van logistieke processen en retourbeheer.


Field & Maintenance Services bieden ondersteuning bij de inbedrijfstelling en onderhoud van fabrieken. Uitgebreide onderhoudsconcepten en serviceovereenkomsten, optimaliseren de beschikbaarheid van de installatie en het gebruik van producten en systemen. Om storingen te voorkomen, biedt Siemens inspectie en onderhoud services aan. Branche specifieke services rond het beheer van installaties helpen ongeplande downtime te voorkomen. Deze services omvatten service- en onderhoudscontracten ter ondersteuning van uw preventief onderhoud, onderhoudsbeheer en voor de goedkeuring en implementatie van preventief onderhoud.


Het moderniseren van uw machine of aandrijfsystemen is vaak de meest economisch- verantwoorde manier om de levenscyclus van uw productieproces te verlengen.


De repair service omvat alle maatregelen rond de inventarisatie en reparatie van overeengekomen functionaliteiten. De verbetering van functionaliteit behoort ook tot een van de mogelijkheden.


De SITRAIN trainingen die in meer dan 60 landen over de hele wereld worden aangeboden, bevatten alles wat u moet weten over SIMATIC, SINUMERIK, SINAMICS, SIMATIC PCS 7, PROFINET of de TIA-portal. U krijgt alle kennis om optimaal met de verschillende producten en oplossingen van Siemens te kunnen werken. Het helpt u om downtime te verkorten, processen te optimaliseren en systemen op de juiste manier te configureren en te bedienen.


Servicez zijn zich steeds verder aan het digitaliseren. Vooral bij services is deze ontwikkeling goed te gebruiken om vroegtijdig afwijkiingen in het process of productie te signaleren  Door de toenemende  digitalisering wordt security een steeds belangrijker thema. Siemens biedt verschillende security services om uw organisatie te beschermen.